Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nenechte se týrat vlastními dětmi – Úmluva o právech rodičů.

O právech dítěte se mluví stále. Právo dítěte je ustanoveno Úmluvou o právech dítěte. Je to správně. Dítě je malý, bezbranný tvor, musí mít jasně daná svá práva. Ale co rodiče? Pohlíželi jste někdy na dítě jako na tyrana, despotu,

zabijáka (klidu, sexu, krásné dovolené, jídla)? Práva rodičů však zákonem daná nejsou.

Proto bych ráda předložila Úmluvu o právech rodičů. V žádném věstníku ani zákoníku ji nenajdete, ale přesto, zamyslete se, drazí rodičové, při výchově svých ratolestí. Ono je krásné vyhovět ve všem svému roztomilému tyranovi, ale až bude tyran i v dospělosti a vaše rodičovská práva budou stále potírána, bude to vaše vina, jen vy jste své dítě stvořili a vy jste mu dali hranice.

 

Úmluva o právech rodičů.

1. Rodič má právo být sám na toaletě.

Ano, je to právo zásadní, exkluzivní, leč lehce zneužitelné. Hlavně tatínci by mohli toto právo zneužívat v pravidelných intervalech a často, s odkazem na to, že muži to tak mají.

2. Rodič má v kavárně právo na mléčnou pěnu a šlehačku ze své kávy.

Je ovšem také možné, že než se rodič s dětmi usadí, než je svleče, „honem čůrat!“, uhoupe v kočárku, případně stále houpe v kočárku či na své hrudi, že žádná pěna ani šlehačka už na kávě není. Za tu věčnost, která předcházela, se prostě ztratí…

3. Poté, co uloží dítě do postele, má právo na večerní klid.

A existuje vlastně u rodičů nějaký večerní klid? Uloží dítě, sedne si a okamžitě vidí víčka zevnitř, ač v televizi běží fotbal (pro tatínky) nebo James Bond (pro maminky). Jooo únava je potvora.

4. Rodič má právo na místo ve své posteli, aniž by byl stále okopáván.

Každý rodič se setká s tím, že dítě v noci přijde, že má v pokoji bubáka nebo zombíka. A málokterý rodič se dokáže zvednout, zavést dítě do pokoje, vysvětlit mu, že bubáci nejsou a zombíci jen ve filmech,  položit vedle své ratolesti plyšáka, který má kouzelnou moc ochránit ho ode všeho zlého, pak se vrátit do své postele, usnout a za 5 minut tohle vše výše uvedené opakovat.  Proto doporučuji si pořídit hned po svatbě (seznámení) velké třílůžkové letiště.

5. Rodič má rovněž právo na svůj polštář a přikrývku.

To souvisí s právem č. 4, k třílůžkovému letišti doporučuji zakoupit i další polštář a peřinu. Možná narazíte na akci 2+1 zdarma…

6. Rodič má právo omezit počet repríz i u toho nejoblíbenějšího dětského pořadu, filmu nebo pohádky.

Tak to mám ještě v živé paměti. Můj syn měl v 10 letech zápal plic. Byli jsme doma dost dlouho. Film "Číslo 5 žije" jsem viděla tolikrát, že část mé DNA  šroubovice je jistě shodná s DNA umělé inteligence.

7. Rodič má právo vybrat si hudbu, když řídí auto. 

Tak s tímhle jsem problém jako rodič neměla. Neměli jsme totiž v autě rádio ani jiný hudební nosič.

8. Rodič má právo na své oblečení v šatníku.

Přestože mám dceru, oblečení si ode mě nepůjčovala. Bylo trapně nudné nebo staromódní.  Zajímavější ale je, že já jsem pár kousků oblečení zdědila po dceři i synovi.  Právě mám na sobě jeho starou mikinu Nike.

9. Rodič má právo na alespoň jedno teplé jídlo denně zkonzumované v klidu, bez okupanta na kolenou.

Známá věc: jakmile si rodič sedne k jídlu, už se objeví tyran a ujídá z talíře nebo si talíř rovnou zabere. Ale skoro jisté je, že vám něco nechá… Takže pokud máte vyšší počet dětí  (3 a více), musíte se cítit jako král. Ochutnáte v restauraci knedlíčkovou polévku (zbytek), polévku s nudlemi  (zbytek), bramboračku (zbytek), rajskou s kolínky (zbytek), kuřízek s hranolkami (zbytek), pizzu (zbytek) a dopíjete colu, jahodový džusík a malinovku. Tolik chodů snad ani král nemá…

10. Rodič má právo chodit potmě ve svém bytě bez rizika poranění chodidel.

Až na vás podá někdo stížnost, že svým hlasitým sexem budíte v noci sousedy, jen vy budete vědět, že jste přecházel/a z obýváku do ložnice a ze svých chodidel jste pak vyndával/a ty nejmenší kousky Lega. A bolelo to, hodně to bolelo… Jako sado praktiky.

Takže vážení rodičové. Držte se tohoto moudra: „Tvoje svoboda končí tam, kde začíná moje.“

To je věta, kterou jsem stále svým dětem připomínala, ať jim bylo pět nebo nynější 30 a 23.

No a až překonáte ten roztomilý dětský věk, tak vězte, že bude hůř. O tom si můžete přečíst zde:

https://michaelaseibertova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=556680

 

 

 

 

 

Autor: Michaela Sazamová | pondělí 2.7.2018 20:24 | karma článku: 32,72 | přečteno: 2832x
  • Další články autora

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 4. díl – pobyt

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí????

10.2.2023 v 16:28 | Karma: 14,42 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 3. díl – příprava

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí????

19.1.2023 v 15:21 | Karma: 9,11 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 2. díl – informace

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí???

12.1.2023 v 6:50 | Karma: 7,41 | Přečteno: 188x | Diskuse

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 1. díl - myšlenka

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí???

11.1.2023 v 15:28 | Karma: 8,69 | Přečteno: 240x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tak pojďte paní Kovandová….

Jsem zdravý člověk. K lékaři chodím pravidelně, ale pouze na preventivní prohlídky. Návštěvy lékařů nesnáším a opravdu je neobtěžuji s blbinami. Ovšem dnešní zážitek z ORL už asi nic nepřekoná.

11.3.2021 v 18:15 | Karma: 31,09 | Přečteno: 1473x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Koronavirus – očista planety

Koronavirus, Covid - 19, to jsou slova, která se v současné době vyskytují nejvíce v našich hovorech. Je koronavirus opravdu naše zkáza? Vnímám to jinak.

24.3.2020 v 9:23 | Karma: 21,73 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Můj dnešní nákup v Lidlu – postřehy

Dnes jsem po týdnu v home office potřebovala přece jen něco k jídlu. Proto jsem vyzbrojená ochrannými prostředky navštívila Lidl.

19.3.2020 v 13:16 | Karma: 36,14 | Přečteno: 2162x | Diskuse| Plzeň

Michaela Sazamová

Jsem vegetarián. No a co???

Asi měsíc a půl jsem vegetarián. Ovšem vůbec jsem netušila, co prožívají vegetariáni (jako menšina) při styku s nevegetariány (jako většinou).

24.3.2019 v 8:10 | Karma: 19,94 | Přečteno: 1021x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Chtěla bych se vrátit zpět na svoji planetu…

Mobilní telefony. Fenomén dnešní doby. Kdo ho nemá, nebo nemá ten správný, je mimo, out, ztracený a směšný...

8.11.2018 v 15:11 | Karma: 26,13 | Přečteno: 672x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Jez, dokud to máš horké!

Manželství (a partnerství všeobecně) je jistě věc těžká, ale někdy i velmi zábavná. Alespoň pro přihlížející (nebo nechtěně poslouchající).

31.8.2018 v 17:46 | Karma: 14,93 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

GDPR - A co na to můj zub??? Mlčí…

Už delší dobu mě bolí ucho... Po různých vyšetřeních, která trvala cca 2 měsíce, mi bylo sděleno, že to není ucho, že by to mohl být zub... Ano, chápu, tělo člověka je spojená nádoba... Není to ucho, může to být zub...

3.8.2018 v 13:09 | Karma: 20,29 | Přečteno: 637x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Zajdu za právníkem, a pak uvidíte…

Kancelářská myš.... Hydra ze sociálky (finančáku).... Vyděračka... PANÍ úřednice, co si pije jen kafíčko a hraje hry na počítači... Dáma, co si v práci má čas lakovat nehty.

3.8.2018 v 8:00 | Karma: 32,28 | Přečteno: 3381x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Zimou umretě, na prkně budětě, aneb jak přežít turistický kurz.

Je mi sice skoro padesát, ale díky době a vnitřním motivům, jsem ukončila vysokou školu nedávno. Takže všechny ty útrapy mám v živé paměti, i když se spíš mění v humorné historky.

5.6.2018 v 13:06 | Karma: 19,56 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Pohádka o tom, jak darování pozemku může být permanentkou do blázince.

Už dlouhou dobu mi kroužila v hlavě myšlenka na vlastní domeček s útulnou vypiplanou zahrádkou. Myšlenka začala kroužit v mojí hlavě rychlostí stíhačky,

3.6.2018 v 16:27 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Prostitutka nebo výjimečná společnice?

Gejša. Toto slovo ve mě vyvolává představu vznešené vzdělané dívky. V jiném vyvolává přímo erotické představy.

3.6.2018 v 9:12 | Karma: 20,90 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Úchyl v posilovně – varování pro ženy kolem padesátky.

Jsem padesátnice, a jak jsem byla poučena mým zvídavým mužem, ubývá mi svalová hmota. Takže mi můj muž „trenér“ naordinoval dávky cvičení v posilovně (úmyslně nepoužívám slovo FITKO, posilovna mi přijde výstižnější).

29.5.2018 v 9:03 | Karma: 40,79 | Přečteno: 10964x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Podle tváře poznáš lháře, aneb proč jsem nevolila

„Ne, já volit nejdu. Všichni tam lžou,“ byla moje odpověď na dotaz mého muže, zda půjdu svůj hlas vhodit do urny. „Jak to víš?“ byla jeho další otázka. „Poznám to z pohybu jejich rukou, těla a výrazu obličeje.“

21.10.2017 v 8:27 | Karma: 19,32 | Přečteno: 1703x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Babiš se zelím

Nemám ráda politiku a politiky ještě více. Každý den mi lezou do soukromí. Jsou v novinách, televizi – ano, to můžu obejít tím, že nebudu číst a dívat se. Ale oni na mě útočí i z billboardů, výloh, stánků ve městě.

11.8.2017 v 12:47 | Karma: 32,87 | Přečteno: 3280x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Deník babičky s PMS

Na dnešní dobu jsem měla děti velmi brzy. Proto jsem se také velmi brzy stala babičkou. Jsou prázdniny, a proto si jako každá babička a dědeček bereme svá vnoučátka na pár dní k sobě, abychom si je užili.

9.8.2017 v 16:24 | Karma: 22,73 | Přečteno: 1453x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Krátký vzrušující okamžik

Byl tak mladý a krásný. Měl vysokou štíhlou postavu, nakrátko ostřihané černé vlasy. Byl tak milý, chytrý, vzdělaný.

10.3.2017 v 7:51 | Karma: 17,74 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1497x
Do svého zatím posledního života jsem se narodila jako žena Vodnář. Miluji psychologii, která mi pomáhá pochopit chování lidí. Ráda pozoruji život a rozdílnost ženského a mužského světa.

Seznam rubrik