Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zajdu za právníkem, a pak uvidíte…

Kancelářská myš…. Hydra ze sociálky (finančáku)…. Vyděračka…  PANÍ úřednice, co si pije jen kafíčko a hraje hry na počítači… Dáma, co si v práci má čas lakovat nehty.

Pracuji v kanceláři. Piju čaj, nemám nalakované nehty, a přesto se jako dáma cítím… O nás, úřednicích, kolují různé vtípky a nehezké informace. Tak já to trochu obrátím. I klienti mají svoje mouchy, někdy až „masařky“…  Osoby v těchto rozhovorech jsou skutečné a rozhovory autentické.

 

Jedno krásné ráno jsem si uvařila čaj a hned zvonil telefon:

Klient: Dobrý den,  dnes jsem dostala od vás e-mail, že jste mi něco posílali, ale já teda nic nedostala.

Referent: Bohužel se nám dopis vrátil s tím, že na adrese nebydlíte. Můžete mi sdělit aktuální adresu?

Klient:  Já už jsem vám ale aktuální adresu sdělovala a nebudu to dělat znovu. Nemůžu za to, že je u vás někdo neschopný si jí zapsat. Peníze jsem nezaplatila, protože jsem neměla číslo účtu a ani vlastně nevím, proč bych to měla platit. Vy nemáte informaci, že studuji vysokou školu?

Referent: Pokud mi sdělíte adresu, na kterou mám všechny informace poslat, ráda vám je zašlu. Informace o vašem studiu máme.

Klient: No tohle asi nebudeme řešit telefonicky, neeee? Takové věci bych raději vyřídila osobně!

Referent: Samozřejmě, chápu, můžete navštívit jakoukoli pobočku, kde vám po předložení občanského průkazu sdělí veškeré potřebné informace.

Klient: Sice nechápu, jak k takové situaci může dojít, když jsem vám sdělila, že studuji vysokou školu, ale zajdu někam to vyřídit.

Referent: Pokud se dostavíte na pobočku, jistě se vyřeší všechny nesrovnalosti k vaší spokojenosti.

Klient: Nevěděla jsem, že největší pojišťovna má takové problémy s adresou klienta. Na shledanou.

Referent: Na shledanou

 

Tenhle telefonát jsem zvládla, ale hned přišel další:

 

Klient:  Dobrý den, dneska jsem dostal výzvu, že jsem nepředložil nějaký přehled OSVČ. A to je jako CO!?

Referent: Přehled OSVČ je nutné vyplnit a předložit po podání daňového přiznání.

Klient:  Buďte tak laskavá a mluvte na mě česky!!! Na takový kraviny nemám čas, dámo, já totiž lezu po střechách a nevypisuju nějaké vaše nesmyslné papíry!!!

Referent: Pokud jste  přihlášen jako osoba samostatně výdělečně činná - podnikatel, vaší povinností je zaslat vyplněný přehled o příjmech a výdajích. Může to za vás udělat vaše účetní.

Klient: Jaká účetní?! To jako budu lézt po střechách, abych pak ty prachy strkal nějaké účetní??? Tak s tím jděte, víte kam! Nic vám vypisovat nebudu.

Referent: Chápu, že vaše práce je náročná, ale je opravdu nutné přehled podat, jinak by vám mohla být vyměřena pokuta.

Klient: No tak to si tedy zajdu k právníkovi. Už mám těch všech úřadů a úředníků plné zuby. To se připravte, co vám napíše!

Referent: Chápu vaše rozčílení, budu ráda, když tuhle situaci s vaším právníkem vyřešíme.

Klient: Jo, přivedu ho a uvidíme, kdo má pravdu. Na shledanou.

Referent: Na shledanou

 

 

No a do třetice, to už jsem byla trochu vysílená…

 

Klientka: Dobrý den,  Nováková, no nevím, jestli zrovna  vy mi pomůžete, ale prý u vás něco dlužím.

Referent: Řekněte mi prosím své rodné číslo, ráda vám pomohu.

Klientka:  Jak je možné, že u vás něco dlužím, to tam máte pěkný bordel, když nevíte, že jsem na mateřské. To jste si vybrali zrovna mě, abyste ze mě vymáčkli peníze?

Referent: Tuto informaci si ověříme a vyžádáme si potvrzení od úřadu práce.

Klientka: No tak to už jste mohli udělat dávno, ne?

Referent: Tato informace je pro nás nová. Po ověření vám zašleme nové vyúčtování.

Klientka: No to jsem zvědavá, co mi pošlete.  A doufám, že se to příště nebude opakovat. Na shledanou!

 

Ještě si myslíte, že jsme hydry, dámy a lakujeme si nehty? Někdy jdu z práce „vorvaná jak samice“, jako bych překopala krumpáčem celé náměstí. Ale stále mě baví pozorovat lidské povahy, pohrát si s jednáním lidí, ukázat mu, že není v ohrožení, přemýšlet, co ho potkalo, že svoji zlost vysílá do světa, hledat cestu k takovému člověku a snažit se, aby odešel spokojený. Někdy se mi podaří, že i poděkuje…  A to mě zase nabije… Mám svou práci ráda…

Autor: Michaela Sazamová | pátek 3.8.2018 8:00 | karma článku: 32,28 | přečteno: 3381x
  • Další články autora

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 4. díl – pobyt

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí????

10.2.2023 v 16:28 | Karma: 14,42 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 3. díl – příprava

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí????

19.1.2023 v 15:21 | Karma: 9,11 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 2. díl – informace

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí???

12.1.2023 v 6:50 | Karma: 7,41 | Přečteno: 188x | Diskuse

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 1. díl - myšlenka

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí???

11.1.2023 v 15:28 | Karma: 8,69 | Přečteno: 240x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tak pojďte paní Kovandová….

Jsem zdravý člověk. K lékaři chodím pravidelně, ale pouze na preventivní prohlídky. Návštěvy lékařů nesnáším a opravdu je neobtěžuji s blbinami. Ovšem dnešní zážitek z ORL už asi nic nepřekoná.

11.3.2021 v 18:15 | Karma: 31,09 | Přečteno: 1473x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1497x
Do svého zatím posledního života jsem se narodila jako žena Vodnář. Miluji psychologii, která mi pomáhá pochopit chování lidí. Ráda pozoruji život a rozdílnost ženského a mužského světa.

Seznam rubrik