Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak pojďte paní Kovandová….

Jsem zdravý člověk. K lékaři chodím pravidelně, ale pouze na preventivní prohlídky. Návštěvy lékařů nesnáším a opravdu je neobtěžuji s blbinami. Ovšem dnešní zážitek z ORL už asi nic nepřekoná.

Minulý týden mě začaly bolet uši, bolest mi vystřelovala do dutin, nebo aspoň tím směrem. Proto jsem se dnes odhodlala jít na ušní s tím, že o víkendu rozhodně nechci jet na první pomoc.

Objednala jsem se a ejhle, asi díky koroně, měli volno hned dnes.

„Přijďte v 11,30.“

Super, zaradovala jsem se, oznámila to paní vedoucí, vzala si propustku a v 11,00 odkráčela k lékaři.

V čekárně bylo asi 5 lidí, trochu mě to v současné době zarazilo, domnívala jsem se, že právě lékaři budou dbát na to, aby se v čekárně moc lidí nepotkalo. Nicméně sedla jsem si trochu stranou a v ruce třímala propustku a kartičku pojištěnce.

Za chvíli vyšla sestra, viditelně již důchodkyně, vzala si ode mě kartičku. Paní s dítětem, která přišla již přede mnou, jí taky kartičku podávala, ale sestra jí odmítla se slovy: „To teď nechci.“ Trochu mě to zarazilo, proč mojí ano a její ne, ale jelikož neřeším to, co se mě netýká, přestala jsem na to myslet.

Za chvíli vyšla tatáž sestra a ptá se mě: „Byla jste tu u nás?“  „Ano, byla, asi před 5 lety, ale pod jiným jménem. Teď jsem Sazamová, dřív jsem byla Seibertová.“ Sestra si vše zapsala na papírek a odešla.

Mezitím vpustila paní, která ovšem přišla až po mě. Všichni se na sebe podívali, protože před mým příchodem bylo v čekárně asi 5 lidí. Nikdo nic neříkal, ale všichni jsme si mysleli: protekce. Ne, nebyla to protekce, pravda byla mnohem horší, než jsme všichni tušili.

Asi za 20 minut vyšla nám známá sestra, podívala se na mě a řekla: „Jdete k nám na ušní?“ Hlavou mi problesklo, že pan Alzheimer navštěvuje stejné ušní jako já. Ale protože se snažím být na lidi milá, vysvětlila jsem jí, že už jsem jí kartičku i se změnou jména dala.

Opět šlo pár lidí, kteří přišli po mě i přede mnou. A pak mě zavolali. Vešla jsem dovnitř, pacient přede mnou seděl na křesle a doktorka mu vyplachovala uši. Netuším, proč jsem tohoto pohledu nebyla ušetřena, nicméně jsem byla posazena do vedlejší místnosti a čekala jsem, až ta ušní koupel bude ukončena. Kromě diagnózy, léků a rodného čísla dotyčného pacienta, jsem se dozvěděla ještě něco o pacientově rodině a problémech v práci.

Pak jsem přišla na řadu. Konečně. Ne, beru zpět, byla jsem odvolána zpět do vedlejší místnosti, protože sestra objevila tu paní s dítětem, co jí odmítla kartičku. Po mučivém nářku dítěte a jeho diagnóze, jsem přišla opravdu na řadu já.

Kontrola ucha, nějaký stříkanec do něj a šup ven do čekárny. Paní doktorka a sestřičky se musí najíst. Ne nešálí vás sluch.

Naprosto chápu, že doktorka i sestřičky od rána nejedly pro velký zájem pacientů, co ale nechápu je, proč si objednávají 4 pacienty na čas, kdy už mají mít přestávku.

Kdybych neměla něco stříknutého v uchu, přísahám, že jsem se sebrala a odešla. Takhle jsem byla zákeřně donucena zůstat a vyčkat.

Po dalších asi 20 minutách se otevřely dveře, vyšla nám známá sestra, podívala se na mě, usmála a řekla větu, která mi podlomila nohy. „Tak pojďte paní Kovandová.“

Další průběh byl již běžný, recept do sms, rada, že pokud to s ušima nepřejde, mám zajít na zubní, že by to mohlo být od zubu.

Příchod do zaměstnání: 14,00

Celé to shrnu: 3 hodiny čistého času, 160,00 Kč za mastičku, velký hlad (neměla jsem oběd, páč jsem se přes svůj věk domnívala, že ve 12,00 jsem v práci). Příště, až mi začne něco bolet, zajdu za kartářkou, myslím, že to bude rychlejší a účinnější.

Autor: Michaela Sazamová | čtvrtek 11.3.2021 18:15 | karma článku: 31,09 | přečteno: 1473x
  • Další články autora

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 4. díl – pobyt

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí????

10.2.2023 v 16:28 | Karma: 14,42 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 3. díl – příprava

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí????

19.1.2023 v 15:21 | Karma: 9,11 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 2. díl – informace

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí???

12.1.2023 v 6:50 | Karma: 7,41 | Přečteno: 188x | Diskuse

Michaela Sazamová

Tma přede mnou, tma za mnou 1. díl - myšlenka

Pobyt ve tmě, terapie tmou. Odvážná osoba se nechá na týden (nebo déle) ubytovat v místnosti bez světla, zvuku, rodiny. Co to s ní udělá? Co to přinese? Vydrží to? Nezblázní se? Posune se ve svém životě nebo se jen dobře vyspí???

11.1.2023 v 15:28 | Karma: 8,69 | Přečteno: 240x | Diskuse| Ona

Michaela Sazamová

Koronavirus – očista planety

Koronavirus, Covid - 19, to jsou slova, která se v současné době vyskytují nejvíce v našich hovorech. Je koronavirus opravdu naše zkáza? Vnímám to jinak.

24.3.2020 v 9:23 | Karma: 21,73 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1497x
Do svého zatím posledního života jsem se narodila jako žena Vodnář. Miluji psychologii, která mi pomáhá pochopit chování lidí. Ráda pozoruji život a rozdílnost ženského a mužského světa.

Seznam rubrik